literárně osobnostně dramatický program
O kaštánku, který se bál spadnout
první stupeň základních škol
ANOTACE
Poetický podzimní příběh, ve kterém se můžeme přesvědčit, že každý může mít strach, dokonce i kaštan. Na svůj strach však není sám. Má listy, vítr, veverku a jiné přírodní přátele, kteří ho podporují a dodávají mu odvahy. I kaštánek sám si nakonec uvědomí, že to, z čeho máme největší strach nakonec může dopadnout docela dobře a nemusí to být úplný „konec“. Naopak to může v mnohém znamenat nový začátek.
TÉMA Strach
CÍL LITERÁRNÍ Žáci aktivně vyhledávají v textu, předvídají děj, seznámí se s metodami kritického myšlení
CÍLE OSOBNOSTNÍ, SOCIÁLNÍ Žáci dokáží vytvořit bezpečné prostředí, žáci aktivně vyjadřují podporu žákům v situacích, které jim působí strach
CÍL DRAMATICKÝ Žáci se seznámí s dramatickými metodami – učitel/žák v roli, alej/ulička, živé obrazy
MEZIPŘEDMĚTOVÝ PŘESAH (Tyto aktivity již nejsou součástí lekce) Učitel může dále pracovat s kaštany a úlohami o kaštanech v matematice, v rámci českého jazyka mohou kaštany sloužit jako „story cubes“ . Žáci na kaštany při VV nakreslí obrázek a v čj podle nich žáci vypráví příběh, VV, pracovní činnosti – kaštanové tvoření. Kaštany mohou být využity i v rámci wellbeingu. Žáci se mohou vzájemně s kaštánky masírovat, a to jak záda, tak plosky nohou. V rámci masáže si žáci vyzkouší princip přijímání a dávání.
VZTAH K ROČNÍMU OBDOBÍ Program je vhodný pro podzim
V případě zájmu o tento program prosím použijte následující kontakt
Jitka Andrlíková, +420 777 140 494, andrlikova(zavináč)forumppv.cz