Markéta Ditmarová
Dovednosti potřebné pro práci s dětmi předškolního věku, stejně jako inspiraci, čerpám ze zkušeností nabytých z metodických workshopů a seminářů pro učitele, z realizace ukázkových hodin, ale především ze své každodenní práce s dětmi. Absolvovala jsem třísemestrální kurz Dramatické výchovy pro současnou školu pořádaný Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU, navazující dvousemestrální kurz
Dramatická výchova v MŠ a v současné době studuji na katedře výchovné dramatiky DAMU bakalářský obor Dramatická výchova. Vedu dramatické kroužky pro děti z prvního stupně. Metody dramatické výchovy používám ve své praxi už řadu let. Již mnohokrát jsem se utvrdila v tom, že právě dramatická výchova může pedagogům pomoci s osobnostně sociálním rozvojem dětí. Dítě je skrze prožitek vedeno k poznávání vlastních pocitů a na základě této zkušenosti může později lépe chápat jednání a chování druhých. I když hlavním cílem dramatické výchovy v tomto věku dětí není divadelní představení, jsou samozřejmě současně prohlubovány dovednosti, které s divadlem souvisí.